// pole vyhradne cisel (number) pomoci konstruktoru new Array(), // number je brano jako id polozky a bude pri importu prepocitano new Array(number, number, ...) // volani funkci pojmenovanych prefixem f_,s // ciselne parametry (number) jsou brany jako id polozek // a budou pri importu prepocitany f_XXX(..., number, number, ...)Pokud je třeba vytvořit pole čísel, a tato nepřepočítat, je možné použít alternativní konstrukt pro vytváření polí, který nepoužívá klíčová slova new Array(). Co se týče funkcí, je třeba se vyhnout prefixu f_ v jejich názvu.
// tato cisla v poli se neberou jako id polozek a tudiz nebudou prepocitana pole = [1, 2, 3];
// zrotuje predane pole polozek items_ids o uhel angle function rotate_items(item_ids, angle) { for (var i = 0; i < item_ids.length; i++) { q.rotate(item_ids[i], angle); } }V dokumentu pak může být následující skript, který tuto funkci používá.
// zrotujeme polozky s id 3 a 4 o 45 stupnu var id_polozek = new Array("3", "4"); rotate_items(id_polozek, 45);
Operace | Popis |
---|---|
Operace pro jednoduché položky | |
q.id() | Id položky, ve které je skript nadefinován. |
int q.itemId(id) |
Vrátí předané id položky. Parametr se při exportu a importu správně přečísluje. Využití viz příklad. function mojeFunkce(id) { ... q.hide(id); ... q.show(id); ... } var mojeId = q.itemId(1234); // precisluje se pri exportu/importu mojeFunkce(mojeId); mojeFunkce(1234); // neprecisluje se pri exportu/importu |
int q.getIdByName(name) | Pro předaný název vrátí id položky. Pokud je v aktuální stránce nalezeno více položek odp. názvu, vrátí id některé z nich. |
int q.getSnapMark(id) | Vrátí značku položky mající dané id. |
q.setSnapMark(id, snapMark) | Nastaví značku položky mající dané id (bez uložení do souboru). |
q.show(id) | Zobrazení položky |
q.showAt(id, x, y, width, height) | Zobrazení položky na dané pozici a v dané velikosti. |
q.hide(id) | Skrytí položky |
q.pos(id, x, y) | Nastavení pozice položky. Levý horní roh stránky má souřadnice 0,0. |
q.move(id, dx, dy) | Přesun položky. Parametry dx, dy jsou celá čísla a určují posun po ose x a y. |
q.scale(id, factor) | Změna velikosti položky. Parametr factor je reálné číslo > 0. Hodnota < 1 značí zmenšení, > 1 zvětšení. |
q.rotate(id, angle) | Rotace položky. Parametr angle je číslo a vyjadřuje úhel. |
q.action(id) | Vyvolání akce prováděné při poklepání na položku. |
q.playAudio(id[, showPlayer]) | Přehrání audio položky s daným id. Pokud je druhý nepovinný parametr false, pak nezobrazí přehrávač. |
q.playVideo2(id, [startVttIdx, stopVttIdx]) | Přehrání video2 položky s daným id. Položka musí ve stránce existovat. Nepovinné parametry určují počáteční a koncovou VTT záložku, na které se má přehrávání omezit (k videu musí existovat .vtt soubor). |
NEPOUŽÍVAT q.playAudioFile(path[, showPlayer]) | Přehrání audio souboru. V path je relativní cesta od umístění .mc souboru.
Pokud je druhý nepovinný parametr false, pak nezobrazí přehrávač. Bude odstraněna z důvodu problémů s chybějícím id, použít q.playAudio(id). Např.: q.playAudioFile("audio/red.mp3", false); |
q.setLayer(id, layer) | Nastavení vrstvy položky. Vrstva je určena parametrem layer >= 0. |
bool q.isLayer(id, layer) | Ověření, jestli položka s daným id má vrstvu odp. par. layer. Pokud ano, vrátí true (pravda), jinak false (nepravda). |
q.switchLayer(id1, id2) | Prohození vrstev dvou položek. |
q.switchVisibility(id1, id2) | Prohození viditelnosti dvou položek. |
int q.getLastDropId() | Vrátí ID naposledy upuštěné (drop) textové, či obrázkové položky, nebo -1 v případě chyby. |
bool q.isLastDropId(id) |
Porovnání id posledně upuštěné (drop) položky s hodnotou parametru id. Pokud jsou shodné, vrátí true (pravda), jinak false (nepravda). Lze použít pouze pro upuštění obrázku a textu. Poznámka: Pokud má být po upuštění položky automaticky spuštěn skript, lze s výhodou použít obrázkovou mapu v režimu "drop", případně nastavit značku ve vlastnostech položky. |
int q.getLastDragId() |
Vrátí id naposledy přesouvané (drag) jednoduché položky, nebo -1 v případě chyby. |
bool q.isLastDragId(id) |
Porovnání id posledně přesouvané (drag) jednoduché položky s hodnotou parametru id. Pokud jsou shodné, vrátí true (pravda), jinak false (nepravda). |
bool q.getSingleChoiceImageValue(id) | Pokud položka pro výběr z obrázků existuje a obsahuje správnou volbu, pak vrátí true. Jinak vrátí false. |
q.copyNewImg(id, x, y, width, height[, autoSave, script, edit]) | Zkopírování obrázku s daným id na pozici x, y. Kopie obrázku patří právě přihlášenému uživateli. Pokud obrázek s daným id neexistuje, operace se neprovede. Parametry width, height určují rozměry nového obrázku (kopie). Nepovinné parametry autoSave, script, edit určují automatické ukládání kopie obrázku při zavření editoru (autoSave=true), skript, který je u kopie obrázku nastaven a konečně vynechání editace, pokud je par. edit nastaven na false (jinak je editace spuštěna). |
q.mapImg(sourceId, targetId1, targetId2[, targetId3]) | Namapování zdrojového obrázku sourceId do cílových obrázků targetId1, targetId2, případně targetId3. Mapování je provedeno od levého horního rohu. Pokud některý cílový obrázek neexistuje, tak se jeho mapování přeskočí. Zdrojový obrázek existovat musí, jinak se operace neprovede. Cílové obrázky musí mít právě přihlášený uživatel právo modifikovat. |
q.edit(id[, autoSave, undoLog]) |
Editace obrázku s daným id, pokud na to má uživatel oprávnění. Pokud obrázek s daným id neexistuje, operace se neprovede. Parametr autoSave nastavený na true vynechá dotaz na uložení a uložení je provedeno vždy automaticky. Parametr undoLog nastaveny na false umožní editaci cizího obrázku (např. vypublikovaného) bez možnosti uložení změn do souboru. // editace vypublikovaneho obrazku bez ukl. zmen do souboru q.edit(q.id(), true, false); |
bool q.isOverRect(id, x, y, width, height) | Ověření, jestli položka s daným id překrývá obdélníkovou oblast zadanou parametry x, y, width, height. Pokud ano, vrátí true (pravda), jinak false (nepravda). |
bool q.isOverItem(idItem1, idItem2) | Ověření, jestli položka s daným id=idItem1 překrývá položku
s id=idItem2. Pokud ano, vrátí true (pravda), jinak false (nepravda). Pokud některá položka neexistuje, vrátí false. Určeno pouze pro položky, nikoli pro skupiny. |
bool q.isVisible(id) | Ověření, jestli je položka s daným id viditelná. Pokud ano, vrátí true (pravda), jinak false (nepravda). |
q.saveItemState(id) | Uchování stavu položky do paměti. |
q.restoreItemState(id) | Obnova stavu položky uchované pomocí q.saveItemState(id). |
q.deleteItemState(id) | Výmaz uchovaného stavu položky z paměti. |
string q.getOCRText(id, lang[, whitelist, trans, onechar]) | Získání řetězce pro OCR položku s daným id. Parametr lang (jazyk) může být "ces", nebo "eng". Parametr whitelist (možné znaky) je nepovinný a může být i prázdný, pro převod čísel může jít např. o "0123456789". Parametr trans (přepsat na tiskací) je nepovinný, může být true (přepsat), nebo false (nepřepisovat - výchozí). Parametr onechar (jeden znak) je nepovinný, může být true (předpokládá se jeden znak), nebo false (více znaků - výchozí). Příklad: q.getOCRText(12, "eng", "", true, false); |
string q.getLastOCRText(lang[, whitelist]) | Získání posledního OCR řetězce. Parametr lang (jazyk) může být "ces", nebo "eng". Parametr whitelist (možné znaky) je nepovinný, pro převod čísel může jít např. o "0123456789". Příklady: q.getLastOCRText("ces"); q.getLastOCRText("ces", "0123456789"); q.getLastOCRText("eng", "yesYESnoNO"); |
string q.getLastOCRNumbers() | Získání posledního OCR řetězce čísel. Jedná se o ekvivalent q.getLastOCRText("eng", "0123456789") |
string q.getTextField(id) | Získání řetězce textového pole s daným id. Příklad: var s = q.getTextField(1); // id pole je 1 q.alert(s); // zobrazeni ziskaneho rezezce |
number q.getX(id) | Získání x-ové souřadnice položky s daným id. |
number q.getY(id) | Získání y-ové souřadnice položky s daným id. |
number q.getWidth(id) | Získání šířky položky s daným id. |
number q.getHeight(id) | Získání výšky položky s daným id. |
q.flipImg(id, horizontal, vertical) | Zrcadlení obrázku. Parametry horizontal, vertical jsou typu bool a mohou nabývat hodnot true/false. Příklad: // id obrazku je 1, bude prekopen jen horizontalne q.flipImg(1, true, false); |
q.gifPlay(id) | Pokud jde o animovaný gif, spustí jeho animaci. |
q.gifPause(id) | Pokud jde o animovaný gif, pozastaví jeho animaci. |
q.gifStop(id) | Pokud jde o animovaný gif, zastaví jeho animaci. |
q.gifModify(id, playMode, onClick, repeatMode[, repeatCount = 0]) |
Pokud jde o animovaný gif, změní jeho nastavení (bez uložení do souboru). Parametr playMode nabývá hodnot 0 (spustit automaticky), 1 (po kliknutí), 2 (skriptem). Parametr onClick nabývá hodnot 0 (nereagovat na kliknutí), 1 (klik pro play&pause). Parametr repeatMode nabývá hodnot 0 (bez opakování), 1 (stále opakovat), 2 (zadaný počet opakování podle par. repeatCount). |
q.animate(curveId, time, type[, scriptId=0, repeat=false]) | Animace po křivce. Lze vložit do skriptu vybraných objektů, např. obrázků. Par. curveId je id křivky (např. lomené čáry), po které se bude posouvat, time určuje dobu pohybu v ms, type typ pohybu (0 lineární, ...). Volitelný par. scriptId určuje id skriptu k vykonání po dokončení animace (0 zn. bez skriptu). Volitelný par. repeat nastavený na true umožňuje opakované spuštění animace. |
q.animateItem(itemId, curveId, time, type[, scriptId=0, repeat=false]) | Animace po křivce curveId (např. lomená čára) pro položku určenou parametrem itemId. Význam ostatních parametrů je shodný jako u operace q.animate() viz výše. |
Operace pro skupiny (gid je id skupiny) | |
int q.groupId(gid) |
Vrátí předané id skupiny. Parametr se při exportu a importu správně přečísluje. Viz též obdobná operace q.itemId() pro jednoduché položky. |
q.showGroup(gid) | Zobrazení (zviditelnění) skupiny položek. |
q.hideGroup(gid) | Skrytí skupiny položek. |
q.actionGroup(gid) | Vyvolání akce prováděné při poklepání na skupinu položek. |
q.posGroup(gid, x, y) | Změna pozice skupiny položek. Levý horní roh stránky má souřadnice 0,0. |
q.moveGroup(gid, dx, dy) | Přesun skupiny položek. Parametry dx, dy jsou celá čísla a určují posun po ose x a y. |
q.scaleGroup(gid, factor) | Změna velikosti skupiny položek. Parametr factor je reálné číslo > 0. Hodnota < 1 značí zmenšení, > 1 zvětšení. |
q.rotateGroup(gid, angle) | Rotace skupiny položek. Parametr angle je číslo a vyjadřuje úhel. |
bool q.isGroupVisible(gid) | Test viditelnosti skupiny položek s daným gid. |
Síťové operace | |
bool q.isLoggedIn() | Test přihlášení uživatele na server MCWS (Media Creator Web Server). |
string q.getUserRole() | Získání role na síť přihlášeného uživatele. Možné hodnoty jsou "admin", "teacher" a "student". |
q.pubTest() | Umožňuje přihlášenému učiteli zadat žákům test k vypracování. Pouze pro interní využití generátorem odeslání testů. |
q.sendRes() | Umožňuje přihlášeným žákům odeslat vyřešený test. Pouze pro interní využití generátorem odeslání testů. |
q.getTestPageOrd() | Získání pořadí strany aktuálního testu. Pouze pro interní využití generátorem odeslání testů. |
q.resetTestPageOrd() | Vyresetování pořadí strany aktuálního testu. Pouze pro interní využití generátorem odeslání testů. |
q.getTestId() | Získání id aktuálního testu. Pouze pro interní využití generátorem odeslání testů. |
q.resetTestId() | Vyresetování id aktuálního testu. Pouze pro interní využití generátorem odeslání testů. |
Ostatní operace | |
q.exit([prompt = true]); | Ukončení aplikace. Pokud je prompt nastaven na true (přednastaveno), pak zobrazí dotaz "Opravdu ukončit?". |
q.showFloatMainMenu(); | Zobrazí hlavní menu v okně. Použití zejména v režimu bez panelů. |
string q.getTitleResource() | Získání složky a názvu souboru titulu, např. "pub_test1/pub_test1.mc". Zejména pro interní využití generátorem odeslání testů. |
q.alert(message) | Zobrazení okna s hlášením dle parametru message. Hlášení je řetězec, tj. musí být obklopený apostrofy nebo uvozovkami. |
q.dice([n = 6]) | Spuštění hrací kostky (rulety). Může být předán par. n určující počet dílků. |
q.diceAtScreenPos(x, y [, n = 6]) | Spuštění hrací kostky (rulety) na zadaných souřadnicích obrazovky. Může být předán par. n určující počet dílků. |
q.diceAtScenePos(x, y [, n = 6]) | Spuštění hrací kostky (rulety) na zadaných souřadnicích scény. Může být předán par. n určující počet dílků. |
q.vkeyb() | Spuštění virtuální klávesnice. |
q.showColPal() | Zobrazení plovoucí palety barev. |
q.showColPalAt(x, y) | Zobrazení plovoucí palety barev na zadané pozici scény. |
q.hideColPal() | Skrytí plovoucí palety barev. |
q.showRuler(x, y, angle, scale[, length]) | Zobrazení rovného pravítka na dané pozici, v daném natočení, měřítku (hodnota 1 odpovídá 1:1) a délce (pokud nezadána použije se výchozí délka pravítka v 660px). |
q.showTrigRuler(x, y, angle, scale) | Zobrazení trojúhelníku na dané pozici, v daném natočení a měřítku (hodnota 1 odpovídá 1:1). |
q.showProtractor(x, y, angle, scale) | Zobrazení úhloměru na dané pozici, v daném natočení a měřítku (hodnota 1 odpovídá 1:1). |
q.showCompass(x, y, angle, length[, height = 0]) | Zobrazení kružítka na dané pozici, v daném natočení a délce rozevření (length). Pokud je height > 0, pak se také nastaví výška kružítka. |
q.hideRuler() | Skrytí rovného pravítka. |
q.hideTrigRuler() | Skrytí trojúhelníku. |
q.hideProtractor() | Skrytí úhloměru. |
q.hideCompass() | Skrytí kružítka. |
q.setTool(ord) | Nastavení grafického nástroje. Hodnoty ord: 0-výběr, 1-obdélník, 2-text, 3-volný tah, 4-elipsa, 5-čára, 6-ruka, 7-kyblík s barvou, 8-kapátko, 9-guma, 10-zvýrazňovač, 12-položka OCR, 13-polygon, 14-geometrický bod, 15-textové pole. Hodnota 11 (tl. vkládání IC) je pro operaci q.setTool() nepoužitelná. |
q.setPenWidth(width) | Nastaví tloušťku tahu na width.
Povolené hodnoty width jsou od 1 do 22. |
q.showPerTab() | Zobrazení periodické tabulky chem. prvků. |
q.sleep(time) | Prodleva v ms dle parametru time. Pozor, blokuje pouze kód MC, nikoli kód skriptu. Pro blokování skriptu je třeba použít časovač. |
q.showShade([alpha]) | Překryje stránku poloprůhlednou fólií. Paramet alpha, pokud je uveden, nabývá hodnot 0-255. |
q.hideShade() | Skryje poloprůhlednou fólii. |
q.newImg(x, y, width, height, fileDialog=false, edit=true) | Vložení nového obrázku na pozici x, y a spuštění jeho editace. Parametry width, height určují rozměry obrázku. Obrázek patří právě přihlášenému uživateli. Pokud fileDialog nastaven na "true", tak se obrázek vloží pomocí dialogu. Pokud edit nastaveno na "false", tak se po vložení nespustí editace obrázku. |
q.clearFreeHand() | Smazání kreslení vytvořeného nástrojem volný tah aktuálně přihlášeným uživatelem. |
q.hideFreeHand() | Skrytí kreslení vytvořeného nástrojem volný tah. |
q.showFreeHand() | Zobrazení kreslení vytvořeného nástrojem volný tah. |
q.drawFreeHand(x, y, dx, dy, color, lineWidth, highLighter = false); | Nakreslení segmentu čáry volného tahu od bodu [x,y] v délce dx,dy barvou color (formát #aarrggbb) a tahem o síle lineWidth bodů. Pokud je poslední par. highLighter nastaven na true, pak je místo volného tahu použito kreslení zvýrazňovačem. |
q.eraseFreeHand(x, y, dx, dy, eraserWidth); | Vymazání segmentu čáry volného tahu od bodu [x,y] v délce dx,dy šířkou stopy gumy eraserWidth (už zahrnuje vynásobení preferenci eraserWidthMul a vydělení zoomem scény). |
string q.getFgCol() | Získání aktuální barvy popředí (tahu). Získaná hodnota je ve formátu #, pak 2 hex znaky pro alfa složku, 2 hex znaky pro červenou, 2 zelenou, 2 modrou, např. '#ff0000ff'. |
q.setFgCol('#aarrggbb') | Nastavení aktuální barvy popředí (tahu). Předaný parametr je ve formátu #, pak 2 hex znaky pro alfa složku, 2 hex znaky pro červenou, 2 zelenou, 2 modrou, např. '#ff0000ff'. |
string q.getBgCol() | Získání aktuální barvy pozadí (výplně plochy). Získaná hodnota je ve formátu #, pak 2 hex znaky pro alfa složku, 2 hex znaky pro červenou, 2 zelenou, 2 modrou, např. '#ff77cc77'. |
q.setBgCol('#aarrggbb') | Nastavení aktuální barvy pozadí (výplně plochy). Předaný parametr je ve formátu #, pak 2 hex znaky pro alfa složku, 2 hex znaky pro červenou, 2 zelenou, 2 modrou, např. '#ff77cc77'. |
q.fillIgnoreColor('#rrggbb') | Nastavení barvy, kterou (a jí blízké barvy) bude nástroj kyblík ignorovat. Předaný parametr je ve formátu #, pak 2 hex znaky pro červenou, 2 zelenou, 2 modrou, např. '#ffffff' pro bílou. Lze na dané straně volat vícekrát pro různé barvy, po přechodu na jinou stranu je vše automaticky vyresetováno. |
q.clearFillIgnoreColor() | Ruší nastavení provedené pomocí q.fillIgnoreColor('#rrggbb'). |
q.fillOnlyColor('#rrggbb') | Nastavení barvy, kterou (a jí blízké barvy) bude nástroj kyblík výhradně barvit. Předaný parametr je ve formátu #, pak 2 hex znaky pro červenou, 2 zelenou, 2 modrou, např. '#ffffff' pro bílou. Lze na dané straně volat vícekrát pro různé barvy, po přechodu na jinou stranu je vše automaticky vyresetováno. |
q.clearFillOnlyreColor() | Ruší nastavení provedené pomocí q.fillOnlyColor('#rrggbb'). |
q.setTextBgCol(id, '#rrggbb') | Nastaví barvu pozadí zadané textové položky. Předaná barva je ve formátu #, pak 2 hex znaky pro červenou, 2 pro zelenou a 2 pro modrou složku. Např. '#ffffff' reprezentuje bílou barvu. |
q.setTextFieldBgCol(id, '#rrggbb') | Nastaví barvu pozadí zadaného
textového pole. Předaná barva je ve formátu #, pak 2 hex znaky pro červenou, 2 pro zelenou a 2 pro modrou složku. Např. '#ffffff' reprezentuje bílou barvu. |
q.setMeasure(bool) | Pro předaný parametr true zapne měření nově vkládaných čar. Použije se měřítko a jednotka z vlastností dané stránky. Po přechodu na jinou stranu je měření přenastaveno dle odp. předvolby pro tvorbu. |
q.setSnapToPoints(bool) | Pro předaný parametr true zapne přichytávání geom. objektů. Po přechodu na jinou stranu je přichytávání přenastaveno dle odp. předvolby pro grafické nástroje. |
q.resetActPage([bool refreshPages]) | Reset aktuální stránky dle posledního uloženého stavu. Par refreshPages je nepovinný a jeho výchozí hodnota je false (neaktualizovat náhledy stran a stránkovač). Pokud si přejete aktualizovat náhledy stran a stránkovač, zadejte hodnotu true. |
q.scrollPageBottom() | Operace provede nascrollovanání stránky do její spodní části. Viz též vlastnost stránky Výška reset. |
number q.getActPgOrd() | Vrátí pořadí aktuální (dvou)strany. Nebere ohled na nastavení čísla počáteční strany a dvoustrany. |
q.set(key, val); | Uchování hodnoty val pro klíč key. Příklad: // tento skript muze byt umisten napr. na strane 1 q.set('a', 'Ahoj!'); // tento skript muze byt umisten napr. na strane 2 q.alert(q.get('a')); // zobrazi retezec Ahoj! |
string q.get(key); | Získání dříve uložené hodnoty pro klíč key. Příklad viz popis q.set(key, val). |
bool q.gotoPage(int pageNum); | Provede skok na zvolenou řádnou stranu s číslem pageNum. Vrátí true, pokud je zvolená strana rovna aktuální straně. |
q.setCursor(ord); | Nastaví kurzor myši dle odpovídajícího grafického nástroje. Hodnoty par. ord viz popis operace q.setTool(ord). Operaci zejména interně využívá makrorekordér. |
q.setCursorPos(x, y); | Nastaví souřadnice kurzoru myši dle předaných parametrů. Operaci zejména interně využívá makrorekordér. |
q.getCursorX(); | Vrátí X-ovou souřadnici kurzoru myši |
q.getCursorY(); | Vrátí Y-ovou souřadnici kurzoru myši |
q.drawLine(x, y, width, height, color, penWidth[, detWin = true]); |
Nakreslí čáru do okna naposledy otevřeného detailu (výchozí chování),
nebo do hlavní scény pokud je poslední parametr detWin nastavena na 0 (false).
Příklady:// zobrazi detail obrazku s id=1 a nakresli do nej zlutou caru 2px tlustou q.action(1); q.drawLine(20, 20, 100, 0, "#ccffff00", 2); // nakresli do hlavni sceny zlutou caru 2px tlustou q.drawLine(20, 20, 100, 0, "#ccffff00", 2, 0); |
q.drawRect(x, y, width, height, penColor, fillColor, penWidth, cornerRadius[, detWin = true]); | Nakreslí obdélník do okna naposledy otevřeného detailu (výchozí chování), nebo do hlavní scény pokud je poslední parametr detWin nastavena na 0 (false). Parametr penWidth určuje tloušťku čáry. Parametr cornerRadius je poloměr zaoblení rohů. |
q.drawEllipse(x, y, width, height, penColor, fillColor, penWidth[, detWin = true]); | Nakreslí elipsu do okna naposledy otevřeného detailu (výchozí chování), nebo do hlavní scény pokud je poslední parametr detWin nastavena na 0 (false). Parametr penWidth určuje tloušťku čáry. |
q.printText(x, y, width, plainText, color, fontSize[, fontFamily = "sans", detWin = true, alignToCenter = false]); | Zobrazí text do okna naposledy otevřeného detailu (výchozí chování), nebo do hlavní scény pokud je poslední parametr detWin nastavena na 0 (false). Parametr fontSize určuje velikost písma, parametr fontFamily rodinu písma (přednastaven na bezpatkové písmo) a par. plainText obsahuje text požadovaný k zobrazení (např. "Toto je text."). Parametr alignToCenter pokud je nastaven na true tak způsobí zarovnání na střed. |
q.hidePrintedText() | Skryje text dříve zobrazený metodou q.printText(). |
q.showShield(left, top, width, height, color) | Zobrazí clonu dané velikosti a barvy. |
q.hideShield() | Skryje clonu. Použít v případě, že q.moveShield() clonu sám neskryje (disappearType=2), nebo pokud jsme clonou vůbec nepohybovali a chceme ji skrýt. |
q.moveShield(dx, dy, type, duration, disappearType, disappearDuration) | Posune clonu po x-ové souřadnici o dx, po y-ové o dy. Par. type je 0 pro lineární, 1 exponenciální, nebo 2 sinusový pohyb. Par. duration je doba pohybu v ms (tj. např. 1000 pro 1s). Par. disappearType je 0 pro okamžité, 1 postupné a 2 neprovedené zmizení clony. Par. disappearDuration určuje dobu mizení clony v ms. |
q.undoFreeHand() | Krok zpět volného tahu. Platí i pro záznam volného tahu makrorekordérem. |
int q.showCustomButton(x, y, w, h, source) | Vytvoří tlačítko na dané pozici, dané velikosti w/h a s popisem source, který buď musí odkazovat na platný resource aplikace (např. ":/general/resources/images/play_big.png"), nebo source obsahuje textový popisek tlačítka (např. "Ok"). Funkce vrací jednoznačnou číselnou identifikaci tlačítka (id), kterou je možné použít v metodách viz níže. |
q.showCustomButton(id) | Zobrazí tlačítko dle id. |
bool q.custButPressed(id) | Vrátí true, bylo-li tlačítko se zadaným id alespoň 1x stisknuto. |
q.hideCustomButton(id) | Skryje tlacitko s daným id. |
q.deleteCustomButton(id) | Skryje a uvolní z paměti instanci tlačítka s daným id. |
q.openWebFile(path) |
Otevře do nového okna www prohlížeče html soubor určený par. path. Použít pouze pro položky vložené na téže straně (i skryté), např. pro otevření IC do nového okna pro hru více hráčů. Cesta v path je relativní vzhledem k umístění .mc souboru, např.: q.openWebFile('swf/exc0001/tmpl8.html'); |
q.show(1); setTimeout("f1()", 1000); function f1() { q.hide(1); }
// upustena polozka A ma id=1 if (q.isLastDropId(1)) { q.alert('Byla upustena polozka s id=1.'); } else { q.alert('Byla upustena polozka s id jinym nez 1.'); }Test viditelnosti položky
// test na viditelnost polozky s id=5 if (q.isVisible(5)) { q.alert('Polozka s id=5 je viditelna.'); } else { q.alert('Polozka s id=5 neni viditelna, nebo neexistuje.'); }Upuštění položky A nad obdélníkovou oblastí.
// upustena polozka A ma id=1 if (q.isLastDropId(1)) { // q.alert('Byla upustena polozka s id=1.'); if (q.isOverRect(1, 0, 0, 200, 100)) { q.alert('Byla upustena polozka s id=1 nad oblastí 0,0;200,100.'); } }Příklad lze ekvivalentně zapsat také takto:
// upustena polozka A ma id=1 if (q.isLastDropId(1) && q.isOverRect(1, 0, 0, 200, 100)) { q.alert('Byla upustena polozka s id=1 nad oblastí 0,0;200,100.'); }Losování náhodného čísla
// do cislo se vygeneruje hodnota 1-6 (mozno upravit pro lib. cislo, // napr. dosad nize 100 misto 6 pro hodnoty 1-99) var cislo = 1 + Math.floor(Math.random() * 6); // ladici zprava - zobrazime vygenerovane cislo q.alert(cislo); // pro kazdou hodnotu umoznime jinou akci (sekvenci prikazu) ukoncenou break; switch(cislo) { case 1: q.alert('Akce pro cislo 1'); q. break; case 2: /* sem akce pro 2 */ break; case 3: /* sem akce pro 3 */ break; case 4: /* sem akce pro 4 */ break; case 5: /* sem akce pro 5 */ break; case 6: /* sem akce pro 6 */ break; default: // sem se nedostaneme, jedine ze by chybel // case pro nekterou volbu 1-6 }